MasterVario_R3C_RGB MasterVario_R3L_RGB

MasterVario R3

Shelf systems werden ontwikkeld als geautomatiseerd magazijn en beschikken, tegenover het Tower system, over een bijkomende transportrichting. Zo zijn ze gepredestineerd voor lange en smalle terreinen of volumes. Het Shelf system kan tevens bovengronds, ondergronds of als combinatie van beide gerealiseerd worden.

MasterVario R3L en R3C

Het Shelf system MasterVario R3 presenteerd dezelfde flexible kenmerken als het Tower system met een voordeel meer : dankzij de bijkomende horizontale transportrichting van het ASRS (Automated storage and retrieval system) kunnen tot 10 auto’s naargelang hun lengte achter elkaar gearrangeerd worden. Het aantaal zijlingse rijen kan hier tot 3 op beide zijden van het ASRS bedragen. Per level kunnen zo tot 30 auto’s ondergebracht worden. Een maximum van 60 auto’s per systeem / transfercabine dient niet te worden overschreden om de toegangstijden nog snel genoeg te laten. Installaties met hogere capaciteit zijn daarvoor met meerdere transfercabines te plannen.

De versie MasterVario R3 is de premium oplossing voor nauwe en lange situaties. Een bijkomende, in de transfercabine ingebouwde draaiinrichting maakt een voorwaartsgerichte in- / uitrit van uw auto mogelijk. Van de standaard berline tot het zware SUV – de MasterVario R3 erkend de hoogte van uw auto en stockeerd het op de passende afstelplaats. Naast de standaard autogewichten zijn projectgebondene individuële oplossingen op aanvraag mogelijk.

Bekijk het video om het werkprincipe van de MasterVario R3 te zien !

SPECIFICATIES

  • Volledig geautomatiseerd parkeren van auto’s op meerdere niveaus
  • Lange en smalle terreinoppervlakte nodig
  • Stelplaatsaanleg in een rij, twee of drie met een maximum van 10 auto’s achter elkaar links en/of rechts van het ASRS (maximum 30 auto’s per niveau)
  • Systeemvarianten : bovengronds, ondergronds of als combinatie van beide
  • Verticale niveaus : tot 10 parkeerlevels
  • Horizontale niveaus : tot 30 afstelplaatsen per niveau
  • Capaciteit : maximum 50 tot 60 auto’s per installatie, respectievelijk transfercabine
  • Transfercabine : aanleg op gelijkvloers of ondergronds
  • ASRS : bezorgt het verticaal en horizontal vervoer van de auto’s en hun inschuijven in de rekvelden
  • Draaiinrichting (vermogelijkt voorwaartse inrit / uitrit der auto’s) : optioneel
  • Standaard afmetingen van de parkeerbare auto’s : lengte 520 cm, breedte 215 cm (aandere dimensies zijn mogelijk) ; autohoogtes volgens vereisden, 2 autohoogtes zijn ook mogelijk
  • Standaardgewicht der auto’s : 2.500 kg (hogere gewichten op aanvraag mogelijk)
  • Bediening : toegangscontrole door transponder of afstandsbediening

VOORDELEN VOOR DE GEBREUKER

  • Snelle oproeps- / toegripstijden van de auto’s
  • Absoluut veilig stockeren van de auto’s
  • Het systeem koomt diefstal en beschadiging der auto’s voor
  • Comfortabele en veilige toegang omdat de gebruiker maar een transfercabine betreedt

VOORDELEN VOOR HET INVESTMENT

  • Kostenbesparing tegenover conventionële garages met meerdere verdiepingen
  • Geen bouwvolumen nodig voor rampen en toeritswegen
  • Het bespaarde volume kan voor andere, financieel interessantere, doeleinden gebruikt worden
  • Geen HVAC, verlichtings, sprinkler installaties in de bespaarde volumes nodig
  • Verkorting van de oprichtingstijd van het gebouw
  • Reductie van de ruwbouw tot 50% tegenover klassieke parkeergarages

TOEPASSINGEN

Gebouwen in mixed use, meerfamilieshuizen, kantoorgebouwen, ondergrondgarages, hotelgarages, stockage van oldtimers, longterm-parkers, shortterm-parkers, tentoonstelling van auto’s.

PRODUCTVARIANTEN

VOORBEELDEN R3C

VOORBEELDEN R3L